Catalogue de la bibliothèque

Mon panier

Evaluation of an Innovative Cyberbullying Intervention : STOPit / Public Safety Canada.

Cette page Web a été archivée dans le Web

L’information dont il est indiqué qu’elle est archivée est fournie à des fins de référence, de recherche ou de tenue de documents. Elle n’est pas assujettie aux normes Web du gouvernement du Canada et elle n’a pas été modifiée ou mise à jour depuis son archivage. Pour obtenir cette information dans un autre format, veuillez communiquer avec nous.

Localisation

Sécurité publique Canada, Bibliothèque

Ressource

Archives électroniques

Titre alternatif

Évaluation d'une intervention novatrice en cyberintimidation : STOPit.

Auteurs

ISSN

1916-4009

Publié

Description

1 online resource (2 pages)

Note

Issued also in French under title : Évaluation d'une intervention novatrice en cyberintimidation : STOPit.
Preceding series, Research summary, 1996-2014, was published by volume and number sequence.

Résumé

Recently, a number of electronic apps have been created to prevent and respond to cyberbullying. These provide a simplified and completely anonymous reporting system for students to quickly alert school staff about harmful or inappropriate behaviour. One such application, STOPit, allows victims and witnesses to anonymously submit text messages or screen shots of bullying/cyberbullying incidents directly through the app to a designated school staff member. Using a complementary app, DOCUMENTit, this staff member can then respond to the student by text message and follow up on the incident.

Sujet

Accès en ligne

Collection

Research Summary (Canada. Public Safety Canada) ; 2017-S017.

Date de modification :